Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΝΕΣΤΑΝΗΣ - «Ἕνα κομμάτι σύννεφο»






ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΣΥΝΝΕΦΟ
Ἕνα κομμάτι σύννεφο, μικρὴ παπαδοπούλα μου
κ' ἕνα κομμάτι ἀντάρα,1 συμπεθέρα καὶ κουμπάρα
μὰ 'κόπει ἀπὸ τὸν οὐρανό, δὲ βγαίνεις ἔξω νὰ σὲ εἰδῶ;
κι ἔπεσε μὲς τ' ἀμπέλι, κόρη μ' ἀρρεβωνιασμένη.
Κεῖνο δὲν εἶναι σύννεφο, μικρὴ παπαδοπούλα μου
δὲν εἶναι μάιδε ἀντάρα, συμπεθέρα καὶ κουμπάρα
παρά εἶναι ἡ κόρη τοῦ παπᾶ, βόηθα Χριστὲ καὶ Παναγιά,
ποὺ 'ρχέται ἀπὸ τ' ἀμπέλι, κόρη μ' ἀρρεβωνιασμένη
φέρνει τὰ μήλα στὴν ποδιά, μικρὴ παπαδοπούλα μου
τὰ κίτρα στὸ μαντίλι, κάνε κόρη ἐλεημοσύνη.
Δυὸ μήλα τῆς ἐγύρεψα, μικρὴ παπαδοπούλα μου
καὶ τέσσερα μοῦ δίνει, κάνε κόρη ἐλεημοσύνη
Δὲ θέλω 'γὼ τὰ μήλα σου μικρὴ παπαδοπούλα μου
τὰ τσουλοπατημένα, τ' ἔχει ἡ μάνα σου μὲ μένα
μόν' θέλω τὴ μεσούλα σου μικρὴ παπαδοπούλα μου
τὴ βεργολυγερένια,2 τ' ἔχει ἡ μάνα σου μὲ μένα
πού 'χεις κορμὶ γιὰ φόρεμα μώρ' παπαδοπούλα μου
καὶ δάκτυλα ζαρίφια,3 γιὰ πέντε δαχτυλίδια.

Σημειώσεις:
1. Ὀμίχλη (ἡ)
2. Ποὺ λυγάει σὰν βέργα
3. Κομψά, λεπτὰ (τά)


Πηγὴ πληροφοριῶν

ΚΑΡΩΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, «ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΝΕΣΤΑΝΗΣ», ἐκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ, Πάτρα, 2013.
Τραγουδάει ὅμάδα ἀπὸ Νετσανιώτες καὶ Νεστανιώτισσες.
Φωτογραφίες βίντεο: Παναγιώτης Καρώνης – Ἀντρέας Μιχαλόπουλος.
© Copyright: Παναγιώτης Καρώνης καὶ ἐκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ, μὲ τὴν ἐπιφύλαξη κάθε δικαιώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου