Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΝΕΣΤΑΝΗΣ - «Θέλω ν' ἀνέβω σὲ βουνό»






ΘΕΛΩ Ν' ΑΝΕΒΩ ΣΕ ΒΟΥΝΟ
Θέλω ν' ἀνέ' Μαυρομάτα μου θέλω ν' ἀνέβω σὲ βουνὸ
θέλω ν' ἀνέβω σὲ βουνὸ νὰ πιάσω φίλο τὸν ἀητό.
Νὰ μοῦ χαρί' Μαυρομάτα μου, νὰ μοῦ χαρίσει ἕνα φτερὸ
ἕνα χρυσό του πούπουλο.
Γιὰ νὰ τὸ πά' Μαυρομάτα μου γιὰ νὰ τὸ πάω στὸ βασιλιὰ
καὶ νὰ τὸ δεῖ ἡ βασίλισσα
καὶ νὰ τὸ δεῖ ἡ βασίλισσα νὰ πεῖ πὼς τὴν ἐφίλησα
γιὰ νὰ τὸ δεῖ ἡ βασιλοπούλα νὰ τὴν πιάσει μιὰ τρεμούλα.

Σχολιασμός:
Γνωστὸ δημοτικὸ τραγούδι ποὺ λέγεται σὲ ὅλη τὴ χώρα. Τὴν παραλλαγὴ αυτὴ καταγράψαμε στὴ Νεστάνη.
Μὲ μικροπαραλλαγές, τὸ τραγούδι ἔχοντας ἔντονο τὸ ἐρωτικὸ στοιχεῖο λέγεται ὡς ἑξῆς:
Θέλω ν' ἀνέ' Μαυρομάτα μου, θέλω ν' ἀνέβω σὲ βουνὸ
θέλω ν' ἀνέβω σὲ βουνὸ νὰ πιάσω φίλο τὸν ἀητό,
νὰ πιάσω φίλο τὸν ἀητό, μαζί μ' αὐτὸν νὰ κυνηγῶ.
Νὰ κυνηγῶ Μαυρομάτα μου, νὰ κυνηγῶ τὶς ἔμορφες
νὰ κυνηγῶ τὶς ἔμορφες κι ὅλες τὶς μαυρομάτες.
Νὰ κυνηγῶ Μαυρομάτα μου, νὰ κυνηγῶ καὶ μιὰ ξανθιὰ
νὰ κυνηγῶ καὶ μιὰ ξανθιὰ μιᾶς χήρας θυγατέρα,
πού 'χει τὰ χείλη Μαυρομάτα μου
πού 'χει τὰ χείλη κόκκινα, τὸ μάγουλο βαμμένο.

Πηγὴ πληροφοριῶν:

ΚΑΡΩΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, «ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΝΕΣΤΑΝΗΣ», ἐκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ, Πάτρα, 2013.
Video: Τραγουδάει ἡ Νεστανιώτισσα Παναγιώτα Πανουσιέρη

© Copyright: Παναγιώτης Καρώνης καὶ ἐκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ, μὲ τὴν ἐπιφύλαξη κάθε δικαιώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου